Dzień dobry kochania.

Dzisiaj zajmiemy się pszczołami.

1. Na początek zachęcam do obejrzenia filmu edukacyjnego „Z kamerą wśród pszczół”-podaję link do części pierwszej , jak macie ochotę obejrzyjcie wszystkie części.

https://www.youtube.com/watch?v=LMLSxZJTNnE

 

2. Karta pracy, cz. 4, s. 43.

3. Posłuchajcie wiersza i odpowiedzcie na pytania dotyczące jego treści

„ZMARTWIENIE PSZCZOŁY”

 

Przyleciała pszczoła,

Na kwiatek niebieski,

Lecz on jest skażony,

Lecą pszczole łezki.

 

Usiadła zmartwiona,

Na kwiatek różowy,

Nektaru tu nie ma,

On jest plastykowy!

 

Załamana leci dalej.

Jest gdzieś ogród kwiatów żywych?!

Nie zrobi, przecież sztucznego miodu,

Potrafi robić, tylko prawdziwy!

 

Musi wykonać zadanie,

Znaleźć kwiaty pachnące.

Zmęczyły się jej skrzydełka,

Upadła na łące.

 

Kilkanaście minut,

Tak na trawie leży,

Poruszyła się troszeczkę,

Gdy poczuła zapach świeży.

 

Pszczole, co raz lepiej,

Już oprzytomniała,

Szybko z żywych kwiatów,

Nektar pozbierała.

 

W domku zwanym ulem,

Gdzie mieszkanko miała,

Nektar na miód przerobiła,

I ludziom go dała.

 

Miodem serce można wzmocnić,

Będzie zdrowe długie lata,

Gdyby pszczół zabrakło,

Byłby koniec świata!

 

Chrońmy pola, chrońmy łąki,

Wokół „ chemii” dosyć!

Gdyby pszczoły mówić mogły,

Chciałyby nas o to prosić!

 

Pytania dotyczące wiersza:

-Jakie pszczoła miała zmartwienia? (było mało prawdziwych kwiatów, a niektóre były skażone, czyli zanieczyszczone);
-Jak możemy chronić pola i łąki? (nie śmiecić, nie używać środków, które szkodzą pszczołom);
-Jak możemy jeszcze pomóc pszczołom (gdy mamy ogródek lub balkon możemy posadzić różne kwiaty, by kwitły bardzo długo, by pszczoły miały nektar); Ludzie mogą nie wypalać traw, a nawet budować domki dla dzikich pszczół
.

4. Na koniec trochę śpiewu i tańca:

https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

 

Miłego dnia Niedźwiadki

Pani AniaJ